Opdrachten van ZP'ers - Eneco

Document aangemaakt door unitedxperts Moderator op 2-feb-2018Laatst gewijzigd door benedict op 3-feb-2018
Versie 2Document tonen
  • Bekijken in modus volledig scherm

2001 - 2005

 

Participant: Hans Dickerscheid

Klant: Eneco

Branch: Energie

Functie:  Interim manager Document Management

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/hansdickerscheid/

 

Uitdaging

Door allerlei fusies van gemeentelijke nutsbedrijven met als reorganisaties als gevolg, had deze organisatie de behoefte aan een externe daadkrachtige manager die rigoureuze veranderingen en verbeteringen door kon voeren. Direct leidinggevende. Lid van het Management Team van het Facilitair Bedrijf. Doorvoeren van een reorganisatie van de disciplines Post, Repro en Archief.

 

Oplossing en aanpak

Het bepalen van het toekomstig Document logistieke beleid vanuit een Shared Service Center gedachte en het hiervoor inrichten van de organisatiestructuur. Omzetten van de fysieke archivering naar digitale archivering. Centrale advisering en regie inrichten voor alle marketingactiviteiten (drukwerk en fulfilment) om daarmee inkoopbesparingen te realiseren.

 

Resultaat

Tevreden opdrachtgever, reorganisatie was succesvol door gevoerd. Personeelsbestand is teruggebracht naar geplande aantal. Nieuwe innovatieve dienstverlening geïmplementeerd, waaronder één centraal ECM-archief. Alle afzonderlijke projecten zijn succesvol tot stand gebracht en de daarbij beoogde doelstellingen zijn gehaald. Mijn regie model is toen ook overgenomen door het gehele facilitaire bedrijf van Eneco.

 

Feiten en cijfers

Jaarlijkse kostenreductie van 35% gerealiseerd (buiten personeel.

Centralisatie van 8 strekkende kilometer fysieke archief (vanuit 20-tal locaties.

Selectie, aanschaf en implementatie van 150 multifunctionals op een tiental locaties

2 mensen vonden dit nuttig

Bijlagen

    Resultaten